Damkommitten

VAD GÖR DAMKOMMITTÉN?

Damkommittén består av 4 ledamöter som brukar träffas 2-3 gånger per år. På dessa möten går vi bland annat igenom tävlingsprogrammet, diskuterar vår-och höstutflykt och tar upp eventuella frågor som kan finnas.

Damkommittén består av:

Lena Warrer Ledamot 070 374 18 45

Berit Svahn Andersen Ledamot 073 509 96 94

Eva-Lena Ljungberg Ledamot 070 725 87 00

Anette Niklasson Ledamot 070 437 47 19

E-post: anette.niklasson55@gmail.com

GOLFSPELET

Inför årets säsong hälsar vi alla nya och gamla medlemmar välkomna. Vi välkomnar särskilt dig som fortfarande känner dig som nybörjare med golfen och tävlingsmomentet. Du lär dig föra scorekort och har trevligt. Torsdagarna är våra damdagar. Vi har olika slags tävlingar under säsongen och lägger stor vikt vid den sociala samvaron.

”Kom och dela gemenskapen med oss.”

DAMTÄVLINGAR 2024

Vi testar ett nytt format på våra tävlingar 2024. Varje torsdag som vi har tävling ska du anmäla dig på Mingolf.se och betala tävlingsavgift. På anmälan kommer det finnas en ruta där du kan fylla i om du vill spela lottad runda eller VSOP, med valfri starttid och partner. Den lottade tävlingen startar kl. 13.00.

Vi vill testa detta för att göra det möjligt för fler att kunna spela och vara med i poängligan! Kanske kan det bli en finalplats i slutspelet!

Då vi inte helt och hållet vill ta bort den sociala biten som det är att umgås efter tävlingarna med prisutdelning och något att äta så kommer vi ha tävlingar med jämna mellanrum som endast är lottade och med sista start kl 16.30 så långt in på hösten som det är möjligt. Under hösten blir det tidigare starter på grund av mörkret. Dessa tävlingar är markerade med ett X i tävlingsprogrammet. Det blir då också prisutdelning för de tävlingar som varit med VSOP start.

Scorekort hämtas och lämnas in i en låda i damrummet på torsdagar. Tävlingsledningen registrerar resultaten under fredagen.

En del av våra tävlingar är sponsrade av olika företag. När sponsor saknas brukar prisbordet bestå av olika presentkort. Vi spelar flest singeltävlingar men även en del partävlingar. Har du möjlighet att hjälpa till eller att sponsra med något är du alltid välkommen. Vi inleder alltid säsongen med den mycket populära vårutflykten, som

brukar äga rum sista helgen i april månad. I slutet på augusti genomför vi en endagsutflykt, som också den är populär.

Alla damtävlingar förutom Good Morning, som är en flaggtävling, spelas på torsdagar. Vi är indelade i två klasser. A-klassen är upp till 26,6 och B-klassen 26,7 till 54. I de flesta tävlingarna spelar vi slaggolf. Alla tävlingarna finns i Tävlingskalendern.

Vi har även en Poängliga. Beroende på hur många poäng man fått på respektive tävling erhåller man mellan 1-15 poäng. Vid partävlingar delas det ut 1-6 poäng. De 20 som har flest poäng efter sista tävlingen går vidare till finalspelet, som består av 9 hål match och vinnarna där gör upp i shoot-out på hål 10-18.

Poängligan gäller inte på vår/höstresan och ej heller på Lady invitation

För att använda sig av golfbil under tävlingarna krävs läkarintyg.

SLUTSPEL 2024 DEN 28/9 MED FÖRSTA START KL 08:00

Du vet väl att vi har en Facebook sida. Där kan du ta del av övrigt socialt umgänge. Ibland ordnar vi AW, ”lussegolf” och andra trevliga aktiviteter. Du kan också hitta kompisar att gå ut o spela golf med.

Välkommen till våra aktiviteter!

• Tävlingsschema
  • Poängligan