Spela med Seniorerna på MöGK i år!

Vill du spela golf med oss seniorer i år är du välkommen att delta i vår tisdagsgolf som startar 7/5–2024 och sträcker sig tom 24/9–2024.

För att delta skall du ha fyllt 60 år eller fylla 60 år under 2024.

Årets spelformer, tävlingsdagar och tider redovisas på MöGK hemsida under rubriken ”Tävla” och där anmäler Du dig även till våra tävlingar.

Tävlingsavgiften är 79: - per tävling och spelare för medlemmar i MöGK. Icke medlem betalar även sedvanlig ”greenfee”.

Golfbilar är tillåtna i tävlingen och har du fyllt 80 år behöver du inget läkarintyg för att få använda golfbil. Är du däremot yngre och behöver använda golfbil går det bra mot uppvisande av läkarintyg. Spelare med akut hinder som behöver golfbil får tillfälligt använda bil utan krav på intyg.

Under det året man fyller 70 år får man spela våra tävlingar från:

-Damer, orange tee

-Herrar, röd tee

Är du yngre än 70 år spelar du från röd respektive gul tee.

Efter spelets slut avslutar vi med gemensam lunch och prisutdelning i klubbhuset.

Eftersom vi vill uppmuntra samtliga seniorspelare i klubben att delta i vår tisdagsgolf och i vår gemenskap, men inte känner dig mogen för tävlingsgolf har du ändå möjlighet att delta utom tävlan. Vi rekommenderar då att du kontaktar tävlingsledningen för respektive tävling och anmäler ditt intresse.

Det är vår förhoppning att Du blir intresserad av vårt upplägg och anmäler Dig till vår seniorgolf. Önskar du ytterligare information får du gärna kontakta någon av medlemmarna i vår Seniorkommitté.

Väl mött säger vi till Dig som vill delta i vår gemenskap och spela framtida seniorgolf på MöGK !

Seniorkommitten består av:

Peter Nilsson ordf.