Nya som gamla medlemmar; välkomna till en ny golfsäsong på Mölndals GK!
Vi i Herrkommittén är riktigt golfsugna och har ett späckat program för er under 2024. Vi tänker nedan informera er om de aktiviteter vi har planerat för detta golfår och hoppas så många som möjligt har möjlighet att delta!

Kort om Herrkommittén
Vi som sitter i Herrkommittén basar över Herrsektionen på Mölndals GK. Syftet med Herrsektionen är i sin tur att erbjuda de herrar, som är medlemmar i vår klubb, diverse aktiviteter och tävlingar under året där vi alla kan umgås och lära känna varandra lite bättre.
Vi arrangerar ett antal tävlingar och resor varje år och gör vårt bästa för att tillgodose allas behov av tävlingsformer och allmänt samkväm. Har ni idéer, frågor, synpunkter eller liknande så kontakta gärna någon av oss.

Dan Mårtensson: 0722-008541
Ulf Johansson: 0708-849333
Alfred Holtz: 0705-909397
Krister Olofsson: 0704-334920

Vi finns även på facebook:

www.facebook.se/herrsektionen

Här kommunicerar vi löpande med er via bilder och kortare inlägg om saker och ting som sker. Se till att gå in och tryck på ’gilla’ så att ni inte går miste om något! Denna sida är även tänkt att underlätta kommunikationen mellan oss golfherrar och vi ser gärna att ni lägger upp kommentarer och bilder från era golfrundor.

Årets begivenheter

Vårresan
Går av stapeln 19/4 till Vårgårda GK

Herrgolfen/Onsdagsgolf
Varje onsdag från maj tom september så spelar vi Herrgolf. Resultaten räknas månadsvis och varje månad har vi en ny segrare i respektive klass. Man har därför fortfarande chansen, även om man missar någon runda här och där. Efter sista tävlingen i september räknas allt ihop och de 20 bästa i respektive klass går vidare till finaldagen sista lördagen i september som är en otroligt rolig tillställning! Matchspel första nio hålen och sedan slår de tio kvarvarande alla ut samtidigt på 10:an. Sämst åker ut och sedan fortsätter vi så ända tills det står en vinnare kvar på 18:e green. Se mer om upplägg och regler på hemsidan.

Gubbrundan
Herrsektionens klassiska tävling som varje år lockar stort deltagande. Denna går i år av stapeln
lördagen den 29:e juni och är en partävling där man först går 9 hål greensome, tidigt på morgonen. Sedan väntar en härlig frukostbuffé på oss i restaurangen innan vi ger oss ut på 18 hål bästboll. Har man ingen spelpartner så anmäler man sig på golf.se och sedan sätter vi ihop de som inte angivit spelpartner.

Summer Shotgun
Succén från 2023 som innebär att vi alla startar samtidigt onsdagen den 24/7. A- och B-klass lottas så långt det går i bollar för respektive klass så att man får träffa lite andra spelare än det vanliga gänget. Efteråt samlas vi för prisutdelning med grill och tillbehör. Summer Shotgun räknas som en vanlig onsdagsgolf även om det delas ut separata priser för denna tävling.

Höstresan
Dag ännu ej bestämd och vi tar emot önskemål om bana för resan.